nowaczek40 - 2014-07-02 20:51:11

Witam, chciał bym wam przedstawić historię swojego simsonka :)

Dostałem go 2 lata temu od wujka, lecz był w opłakanym stanie. Simson dwa dni po tym jak go dostałem od razu został rozebrany na części pierwsze. Silnik pozostał taki sam bez zmian. Cała rama została wyczyszczona do gołego metalu, pomalowana na czarny połysk i złożona na nowych śrubach. Bak, boczki i błotniki zostały oddane do piaskowania, a następnie pomalowane lakierem z palety Kawasaki. Niestety malowałem sam i kupiłem za mało lakieru i nie starczyło na zbiornik :/ Pierwsza paczka ze Stazetu kosztowała około 350 zł. Dotarła do mnie w sobotę po południu, a w niedziele był zlocik więc trzeba było siedzieć do 3 nad ranem w garażu :D  Następnego dnia tylko włożyłem silnik do ramy, wszystko popodłączałem i jazda na zlot. Dojechałem bez awari, lecz na miejscu zaczeły się problemy z  odpalaniem. Simsonek co chwilę gasł, nie dało się jeździć. Po powrocie do domu zdjełem gaźnik i wyczyściłem, i pomogło :D Zrobiłem nim z 200 km i zaczęły się problemy z zapłonem (brak iskry) :( Po zdjęciu pokrywy zapłonu okazało się że łożyska padły. Od razu padła decyzja na generalkę :D Silnik miał być robiony na full ddr-a, ale po przeczytaniu paru temató na różnych forach i obejrzeniu paru filmików zdecydowałem się na wielokanałowca :) Simson przestał prawie całą zimę nieruszany. Zaczęło się zamawianie części. Paczki z suprabike.pl i jackmotors.pl allegro.pl . Cylinderek został wysłany do chyla do przerobienia na 60/5/3 10200obr :) W oczekiwaniu na cylek okleiłem zbiornik paliwa zieloną folią carbon, nie wyszło pięknie bo w planach jest lakier :D Po dostarczeniu do mnie paczki z cylindrem odrazy zabrałem się za składanie :D Silniczek po złożeniu odpalił od drugiego kopnięcia :) 2 dni docierania i jazda na zlot na rozpoczęcie sezonu :D Tym razem bezawarynie :D Po około miesiącu coś do cylindra się dostało i zatarłem. Na szczęście uszkodzeniu uległ tylko tłok, a cylindrowi nic się nie stało. Zamówiłem tłok na jackmotors, napisałem do właściciela że chciał bym tłok z bostportem i nie było żadnego problemu :D Bardzo polecam ten sklep :p Złożyłem i latam dalej :D

Silnik:

-zmienione kartery bo stare miały pozrywane gwinty i wybite gniazda
-cylinder 60/5/3 by chylo 10200
-tłok MZA 1 p
-igiełki łożyskowe na sworzniu
-łożyska, skrzynia SKF, wał FAG
-wzmocnione popychacze sprzęgła
-docisk sprzęgła 1,6mm
-zapłon Ducati Energia z Malaguti f12
-Gaźnik podróbka dellorto 21 + króciec robiony własnoręcznie :D
-nowe kulki w skrzyni biegów
-spawaczek by matim

Reszta:

-podgięte siedzenie
-lampa zrobiona z dwóch kierunków
-cały napęd nowy
-wymienione łożyska w kołach
-kierunki mini białe
-cała instalacja robiona od podstaw
-stacyjka z sr w półce zegarów


+ dużo części o których już nie pamiętam. Całkowity koszt remontu wyniósł ok 2200 (liczone na podstawie rachunków)

W przeciągu dwóch tygodni wpadną lagi z peugeota xr6, trzeba je tylko z wa-wy przywieźć, lampa clear i kiera enduro :D
Wszystko na bierząco będę tutaj pisał :)

Kiedyś  http://www.bikepics.com/pictures/2536845/
Teraz  http://www.bikepics.com/pictures/2680084/
http://www.bikepics.com/pictures/2680093/

Reszta zdjęć  http://www.bikepics.com/members/nowaczek40

www.dragonballzlegends.pun.pl www.pokemon-fly.pun.pl www.wwemagnus.pun.pl www.scgnexus.pun.pl www.chocolatenostale.pun.pl