Forum poświecone wszelakim pojazdom 2t .
Postanowiłem wreszcie opisać troche swojego złomka na forum o simsonach
Ale nie będe opisywał jego całej hstorii w moich rękach bo zapewne i tak nikt by tego nie czytał
Kilka lat temu (około 4) zrodził sie pomysł władowania do poczciwej charciny silnika simsona Tak kolejno zmieniały sie sety i osprzęty na niezbyt wysilonych 50-60cc, potem nastał czas na pamiętne 60/3/3 na vertexie, które dostarczało niesamowitej frajdy z jazdy jak na 60cc.
Potem mój nawiększy zrealizwany projekt 85/5/2/2M który niestety nie skończył zbyt dobrze, ale nie poddałem się
Teraz jestem w trakcie wykonywania najgrubszego i zarazem chyba ostatniego projektu, jeśli o silnik chodzi, w tym motorku.
Krótko mówiąc małymi kroczkami bez pośpiechu powstaje 114cc/5/2/2M Projekt ten różni się sporo wykonaniem od poprzedniego ale strojenie i kąty rozrządu zastały te same co w 85cc bo idealnie sie to sprawdzało.
Krótka specyfikacja budowanego silnika:
-Wał o skoku 48mm na korbie z kawasaki kx85
-Tłok z suzuki rm125 rocznik 87
-Planowo skrzynka 5B
-Zapłon na malutkim magnecie budowany od podstaw
-Gaźnik 34-36mm (zależy co się uda tanio wyrwać ), ale chciałbym mikuni z płaską przepustnicą
-Wydech oczywiście spawany, mojego autorstwa, wielostopniowy strojenie 12,2k rpm
-Sprzęgło to byćmoże największa niespodzianka, bo zrezygnowałem całkowicie z pakietu simkowego i postanowiłem zaadaptować całe sprzęgło z hondy mbx 80r2.
W sumie to by było na tyle co do silnika.
Zawieszenie:
-przodek trzeba wstawić cały z jakiegoś mocniejszego 125cc( może cagivq mito) co wiąże się oczywiście z hamplem tarczowym na przodzie, ale to się jeszcze zobaczy jak z kasą wyjde po skończeniu silnika
-tył jest zrobiony na centralnym amortyzatorze i przerobionym wahaczu z dt80
-koła będe chciał zaadaptować również z jakiegoś 125cc razem z całym napędem żeby już nie katować tych simkowych szprychówek i simowego napędu bo one już ledwo dawały rade przy 85cc ale też przedewszystkim żebym nie musiał się zastanawiać czy po odkręceniu manety koła czy napęd nie skończą żywota.
Co do wizualki to niewiele sie chyba zmieni, troche tylko pozmieniam przód moto i chyba na tym poprzestane, bo koszta budowy całości i tak sporo odchudzą mi portfel
Fotki:
Charcina w trakcie przebudowy ramy: http://bikepics.com/members/janusz94/89chart210/
Foty klamotów do nowego silnika:http: http://bikepics.com/members/janusz94/p20/
Optycznie chart nie powala jak widać ale mam nadzieje że kasa i czas pozwolą mi na doprowadzenie go do takiego stanuj jakiego bym sobie życzył
Zakończenie projektu jeśli o silniki i mechanikie chodzi planuje na wiosne 2015.r a optyke, hmm... trudno powiedzieć ale też pewnie gdzieś tak jak silnik, może ewnetualnie po wakacjach
W tym miejscu chciałbym podziękować pewnej osobie którą napewno sporo z was zna, czyli Tomkowi- Garry1 ża to że nie wygonił mnie z warsztatu jak mu co chwila zawracam dupe o spawanie amelinium i zawsze pomaga merytorycznie jak tylko potrafi Dzięki ziomek
I to by chyba było na tyle w tej chwili
Jak coś was interesuje to pytać
Ostatnio edytowany przez Janusz94 (2014-03-16 13:15:28)
Offline
Żółtodziób
w końcu napisałeś temat eh
Offline
no ciekawie sie zapowiada, gaznik z rm250 kehin(czy jak to sie pisze) jest na płaskiej przzepustnicy tyle ze ma 38mm;/
aha i jakie były konty otwarc itp w 85ccm?
Ostatnio edytowany przez Zabka (2014-03-16 22:11:09)
Offline
I co już na to patryku poradzić że silnik generował na tyle wysokie obroty że siła odśrodkowa postanowiła rozerwać magneto i połowe silnika przy jego pomocy
Dlatego teraz będzie magneto średnicy 35-40mm na neodymach
Offline
A no co mi motoplat który ładowania nie ma
Ja cały zapłon zrobie sobie sam ale z ładowaniem
85cc dokręcało 16k na biegach i już silnik wyżej nie mógł
Ostatnio edytowany przez Janusz94 (2014-03-17 19:52:57)
Offline
Żółtodziób
jest to chyba najmocniejszy set na forum
Offline