Forum poświecone wszelakim pojazdom 2t .
Żółtodziób
Witam,
Chciałbym również na tym forum zaprezentować mojego Simsona
Przepraszam, że tak bardzo skrótowo, gdyż Simka mam 4 lata i nie jestem w stanie krok po kroku opisać wszystkich zmian, a było tego niezliczona ilość, bo prawie co weekend coś przy nim robię i poprawiam Więc zachęcam to obejrzenia tematu
Jest to Simson s51 w wersji B1-4, rok 1988, posiada zapłon platynkowy 6V. Silnik - seria, masa części jeszcze z epoki, reszta MZA i chiński tłok, który lata do teraz
Simsona nabyłem 20 lutego 2011r za kwotę 980zł (+ flaszka).
Tak wyglądał w dniu zakupu:
Od początku coś go bolało, a był niby po generalnym remoncie. Okazało się, że remontu wcale nie było, jedynie tłok zmieniony. Simek ledwo jechał. Przeprowadzono remont generalny.
Doszło kilka poprawek wizualnych i całość wyglądała w ten sposób:
Przez kolejny rok wiele się wydarzyło i pozmieniało w simku, lecz raczej silnikowo. Choć nadal jeżdżę serią, to z wyglądu trochę go poprawiłem m.in. skróciłem błotniki (tył od Ogara 200), nieznacznie pogiąłem siedzenie, skróciłem także mocowania wszystkich kierunkowskazów i tylną lampę wraz z kierunkami i mocowaniem tablicy (także zrobionym własnoręcznie) przeniosłem wyżej. Zostały założone także sportowe opony Michelin, szeroka kierownica od MZ oraz amortyzatory z regulacją, także od MZ
Następnie (tej zimy) znów zacząłem go "ulepszać" postanowiłem wsadzić z tyłu szeroką oponę na feldze z MZ (2.15 cala) i z przodu także założyć szerszą felgę (także z MZ, lecz 1.85 cala). Do tego opona Dunlop 100/80 na tył, czarne bębny, nowe szprychy itd. I oczywiście polerka /b]
Wygląd Simsona na początku roku:
Zmieniłem tylny błotnik na szerszy (czyli oryginalny od Simsona), gdyż opona nie mieściła się pod nim Doszła także rozpórka kierownicy Renthal.
Obecnie (kwiecień 2014.) wygląda tak:
Dalsze plany co do Simsona:
Silnik:
- cylinder wielokanałowy 60ccm, jeszcze nie wiem dokładnie ile będzie miał okien, ale ma być mocny
- gaźnik Amal 19T bądź 21T (zależnie od zapotrzebowania cylindra)
- zapłon Ducati Energia lub LFK,
- wydech spawany lub FI32 z bulwą, to się okaże
Wizualnie chciałbym jeszcze zmienić:
- lakier
- kierownicę na złotą z poprzeczką
- lusterka łezki lub F1
- półka na zegary
- polerka silnika i reszty części aluminiowych
- hamulec tarczowy na przód
To chyba tyle, więcej sobie nie przypominam
Wszelkie zmiany będę na bieżąco zamieszczał. Zachęcam do komentowania!
Pozdrawiam, polski1261
Ostatnio edytowany przez polski1261 (2014-04-04 15:12:04)
Offline
będzie miał cięzko na tych oponach jak dojdzie kanałówka i jakiś spawak,seria osprzęt napewno daje rade wiem bo stestowałęm tylko że ja mam 3.25 cala xd
Offline