Forum poświecone wszelakim pojazdom 2t .
Turioal opierająca sie na książce E.Wernera.
Sposób regulacji:
1) zdjąć pokrywę iskrownika (w skuterach SR50/SR80 zdemontować uprzednio podnóżek, a w modelu CE układ wydechowy);
2) włączyć 1 bieg i odkręcić nakrętke M8 wraz z podkładką, znajdujące się po prawej stronie korpusu za gaźnikiem;
3)wsunąć trzpień nastawczy w otwór wałka napędowego, kołnierz trzpienia musi stykać się z czołem wałka;
4) za pomocą nakrętki wspołpracujacej ze śrub? M8, wyregulować położenie osi obrotu dźwigni wahadłowej przesuwającej klin; w tym celu obrócic nakretkę kluczem nasadowym o oko?o dwa obroty w prawo, a następnie ponownie w lewo - do chwili zetknięcia klina z trzpieniem wsuniętym do oporu i przytrzymanym ręką;
5) ponownie obrócić nakrętkę o jeden obrót w prawo - reguluje sie w ten sposób luz mechanizmu zmiany biegów; następnie, po założeniu podkładki, unieruchomić nakrętke śrubą M8;
6) wyjąć trzpień nastawczy i założyć pokrywę iskrownika.
Jeśli podczas jazdy motorowerem prawidłowe przełączanie z biegu wyższego na niższy powoduje samoczynne "wyskakiwanie" biegu, to należy nakrętke obrócić o 1/2 do 1 obrotu w lewo.
Jeżeli bieg "wyskakuje" podczas przełączania z niższego na wyższy, to nakrętkę nalezy obrócić w prawo.
Wykonanie Klucza do regulacji :
Znajdujemy rurke o takiej samej średnicy jak ta śruba którą kręcimy potem robimy rowki w rurce tak aby zrobiły sie nam takie dwa kły.
Te kły muszą być centralnie naprzeciwko siebie żeby dobrze nam wchodziły w rowki na tej nakrętce od regulacji. potem z drugiej strony rurki szlifujemy ją z jednej i drugiej strony aby dało się tam założyć płaski klucz 10.
Chyba każdy wie o co mi chodzi. Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam Tutka.
popraw znaki żeby nie było pytajników:P *pypu
Ostatnio edytowany przez Tutka (2014-03-08 08:43:37)
Offline